Історія G-Shock почалася в 1981 році, коли Кікуо Ібе по дорозі на роботу впустив на асфальт механічний годинник - подарунок батька, і вони розлетілися вщент.
Випускник університету Софії в Токіо Кікуо Ібе відучився за спеціальністю машинобудування. Після того, як інженер приєднався до Casio, він працював над мініатюрними дизайнами. Саме вони тоді були в пошані. Кікуо Ібе перевернув моду, з'явившись якраз в той момент, коли розвивалася культура скейтбордингу, серфінгу та інших вуличних видів спорту.
У 1981 році Кікуо Ібе зібрав команду Project Team Tough. Японський бренд завжди був радий інноваціям. Коли інженер сказав їм про свою ідею невбиваних годинників, вони відразу погодилися.
У ті часи вважали, що з годинником, як з точним приладом, потрібно поводитися обережно. І я вирішив розробити такі міцні годинники, які не ламалися б навіть після падіння. Спочатку потенційним колом моїх покупців повинні були бути робітники, які ремонтували вулицю перед технічним центром Casio - ніхто з них не носив годинників, вони зламалися б в перший же день. Я думав про те, як незручно, коли не знаєш, котра година.
У той час серед годинникових виробників йшло свого роду змагання - у чиїх годинниках виявиться тонший корпус. Але було зрозуміло, що міцний годинник буде більшим. І ось я вирішив сам розробити міцний годинник і випробувати його в затишному місці. Моєю таємною лабораторією став туалет на третьому поверсі Технічного центру. Для випробувань я кидав годинник з вікна третього поверху з десяти метрів, а потім спускався подивитися що розбилося і що залишилося. У будівлі не було ліфта тому я весь час піднімався і спускався по сходах. І я так багато разів це робив, що накачав собі хороші м'язи. З тих пір у мене так і не з'явилася звичка користуватися ліфтом.
Також читайте: Реклама до 35-річчя G-Shock та трансформерів та лімітовані моделі G-Shock
Натхненням для розробника стала проста гумова куля. Проходячи повз дитячий майданчик, Кікуо Ібе побачив м'яч, і представив протиударну систему. Він міркував, що центр м'яча не страждає від ударів. Ібе та його команда мали намір розробити годинник, який протистоїть падінню аналогічним чином. Project Team Tough розробила три вимоги під назвою "10" , які стали основою для першого прототипу годинника: подолати падіння в 10 метрів, водостійкість до 10 бар і десять років автономної роботи. Тоді ж було придумано назву G-Shock, де "G «означає» gravity" – гравітацію.
Кікуо Ібе придумав нову п'ятирівневу захисну конструкцію - першою удар повинна була амортизувати кришка корпусу, потім металевий корпус, гумове запобіжне кільце, металеве запобіжне кільце і, нарешті, гумове захисне кільце.
П'ять ступенів амортизації захисту електронного механізму дозволили значно зменшити розмір годинника. Але під час моїх туалетних випробувань деякі елементи все одно ламалися, а коли я їх зміцнював - ламалися вже інші. У пошуках рішення я думав так довго і напружено, що іноді мені здавалося, що у мене розірветься голова. У разі невдачі я цілком був готовий піти з компанії. Я шукав рішення цілодобово - думав про це вдень на роботі, приносив пристосування для випробувань додому. Я весь час сподівався, що рішення прийде до мене уві сні. Я провів всі випробування, які тільки приходили в голову. Випробував все, що тільки можна. Все було марно - але я вирішив ніколи-ніколи-ніколи не здаватися (never give up — девіз годинників G-Shock).
Так і з'явився годинник Gravity Shock, або G-Shock. Перша модель G-Shock DW-5000C надійшла в продаж в 1983 році. При проектуванні оптимальною виявилася квадратна форма корпусу, яка стала традиційною. Її і сьогодні зберігає модель DW-5600.
Навіть ремінець спеціально розроблений, щоб допомогти ізоляції годинника від ударів. Всі ці функції допомагають захистити G-Shock від струсів, тиску і вібрацій.
Коли я створював G-Shock, я абсолютно не думав, що вони стануть настільки популярні. Розробляти нові рішення для наручних годинників в той час входило в обов'язок Ібе, і ніяку премію або відсоток за свій винахід він не отримав.
G-Shock 36 років. З тих пір були випущені сотні моделей. Міцність і захищеність були поставлені на чільне місце. Істотно ці якості не змінюються, а змінюються перш за все технології в процесі еволюції годинника. У 1996 в G-Shock з'явилося підсвічування, в 2002 сонячний елемент, в 2008 графік припливів і інші спортивні функції. Ми беремо всі сучасні технології, що існують в світі і включаємо їх в наші годинники. Наприклад сонячні батареї, сенсорні датчики, GPS. Змінюється стиль, змінюється колір. У цих двох областях, в області додавання новітніх технологій і роботи над дизайном ми якраз і будемо просуватися і еволюціонувати далі.
У 2005 році Casio випустила модель з радіо-контролем і сонячним елементом. У 2010 перший G-Shock з синхронізацією зі смартфоном. Сьогодні топова серія MR-G вміє отримувати дані про час по Bluetooth з веж радіоконтролю і супутникам GPS. Предметом особливої гордості, в Casio вважають G-Shock зі стрілками. Справа в тому, що стрілки мають інерцією і бояться ударів, тому перші G-Shock були тільки цифровими. Пізніше Casio зуміла зробити ударостійку модель зі стрілками. Іншою важливою віхою стала серія G-Steel в них полімерний корпус який сам по собі був амортизатором, був замінений на сталевий, але захисний механізм від ударів залишився на висоті.
Але межа міцності є у всього. Ібе розповів, що годинник зі стрілками або ударостійку модель в сталевому корпусі, було складніше створити. Легше, все-таки до сих пір, робити годинники електронні, без стрілок. Тому що при ударі велика ймовірність, що стрілки відлетять навіть у G-Shock.
При певних впливах, зовнішній вигляд годинника на превеликий жаль може постраждати. З іншого боку, з виключно функціонального приладу G-Shock все більше перетворюється в об'єкт дизайну, предмет культу. Я не очікував, що багато артистів і представників культури полюблять годинники G-Shock і зараз G-Shock, це сплав який на 50 відсотків складається з технологій і на 50 відсотків з життєвого стилю і мистецтва.
Куди далі буде розвиватися G-Shock. Зараз в кварцових годинниках, у всякому разі в Японії, розвивається виставлення точного часу за сигналами радіоконтролю або GPS. Це мабуть основне, що змінюється і поліпшується. Сучасний світ стає все більш пов'язаним і G-Shock є його частиною.
За 36 років було продано більше 100 мільйонів штук G-Shock, разом з серією годинників для жінок Baby-G. І ще не одна сотня мільйонів знайдуть своїх власників.
Успіх проекту Ibe Kikuo показує, що годинникам не обов'язково володіти швейцарською якістю, щоб заслужити схвалення вибагливих клієнтів. За деякими даними, сам Ібе любить саме швейцарські годинники, а правами володіє тільки на дві моделі Casio: DW-5000 і DW-5600. Ударний опір в десять метрів не змінився, 100-метрова водонепроникність стала 200 метрів, а 10-річна батарея зменшилася в обслуговуванні, але все ще працює досить довго: від 2 до 7 років. Незважаючи на те, що першими клієнтами були поліцейські і будівельники, «шоки» стали популярні серед екстремалів, а потім і у звичайних покупців за свій унікальний дизайн.
Продовжуючи розробку сьогодні, Кікуо Ібе каже, що радий поверненню моди на годинник. У свій час, через появу смартфонів, наручний аксесуар відійшов на другий план. Але «розумний годинник» повернув його на сцену.
«Всі звикли заряджати телефон, але я не думаю, що люди звикли до концепції зарядки своїх годинників. Це може бути досить складно. Однією з найбільших проблем смартфонів є час автономної роботи. Основне використання годинників - час, але його також можна використовувати, як багатофункціональний девайс, і це наша мета. Ми прагнемо до того, щоб споживачі мали як смартфон, так і наручний годинник».
За матеріалами: prmira.ru, mywatch.ru, timer-watch.ru, stoneforest.ru
Коментарі
Дописати коментар