Одним з найбільш помітних інноваційних трендів в харчовій промисловості стане розширення виробництва рослинного м’яса, пише Олена Мусієнко, Imena.UA.
Згідно з дослідженням Food & Beverage Trends To Watch In 2019 від CBInsights одним з найбільш помітних інноваційних трендів в харчовій промисловості стане все більше застосування рослинного білка у виробництві харчових продуктів. Основним вектором зростання цього тренду є заміщення натурального м’яса штучним. Основними лідерами на цьому терені стали дві компанії.
Beyond Meat
Компанія почала роботу у 2009 році й займається виробництвом продуктів зі штучного м’яса на основі рослинного білка: бургерів і сосисок. Гордістю бізнесу є інноваційний центр Manhattan Beach Project в Каліфорнії, що займає площу у 26 тисяч квадратних метрів. У цьому місці йдуть роботи над ексклюзивною технологією рослинного білка, здатною змусити ваші рецептори сплутати продукцію BM c звичайним м’ясом. Серед інвесторів присутні KPCB, Білл Гейтс, Лео Ді Капріо і протеїновий гігант Tyson Foods. Загальний обсяг залучених інвестицій — понад $122 млн. У листопаді минулого року Beyond Meat подали заявку на проведення IPO в комісію з цінних паперів США.
Impossible Foods
Її засновник — професор біохімії Стенфордського університету — Патрік Браун поставив собі за мету створення штучного м’яса з максимально автентичними смаковими якостями. Заручившись матеріальною підтримкою зокрема все того ж Білла Гейтса, а також Khosla Ventures, Viking Global Investors, Horizons Ventures, UBS і інших інвесторів, містер Браун розробив технології зі створення так званих гемів (leghemoglobin). Ці молекули входять до складу гемоглобіну і відповідають за надання м’ясу характерного червоного кольору, відповідних смакових і ароматичних властивостей. Загальний обсяг залучених інвестицій — близько $387 млн.
Перспективи
Попит на штучне м’ясо в США неухильно зростає. Згідно з даними Nielsen продажу м’яса рослинного походження з серпня 2017 за рік зросли на 23%. Багато в чому цьому сприяють мода на виключення з раціону тваринного білка, борці за права тварин і захист навколишнього середовища. Продукцію Beyond Meat можна купити в 11 тис. закладів, наприклад, таких мереж швидкого харчування як Carl’s Jr., TGI Fridays та інших. У свою чергу, Impossible Foods рапортує про 5 тис. точок громадського харчування в 50 штатах, включаючи мережі Momofuku Nishi й White Castle.
Проблема полягає в тому, що не дивлячись на все це, ринок м’яса рослинного походження становить незначну частку від глобальної індустрії м’ясної продукції. За 2017 рік ринок м’яса і м’ясопродуктів у всьому світі оцінюється в $1,4 трильйона, а продаж на ринку США було на $270 млрд (за інформацією від Fitch Solutions Macro Research). У свою чергу збут штучного м’яса на основі рослинного білка через роздріб склав $670 млн (за період з червня 2017 го і червень 2018 го року, за даними Plant Based Food Association).
Aha Moment
На щастя, у наших disruptors на прикметі вже є перевірена часом стратегія для шляху нагору. Причому буквально перед очима, як то кажуть, у сусідів навпроти — індустрії молока рослинного походження. Зараз продажі соєвого, кокосового, мигдального та інших видів рослинного молока складають цілих 13% від всього ринку молочної продукції в США. За період з 2012-го по 2017-ий ринок рослинної молочки продемонстрував річний темп зростання в 10% (за даними агентства Mintel). Такий успіх був досягнутий завдяки відмові від позиціювання рослинного молока як безкомпромісної заміни звичайного: виробники помітно поліпшили смак в порівнянні з ранніми зразками, зробили більш традиційний дизайн пакування і, що найголовніше, домоглися того, щоб їх продукція продавалася саме на полицях молочного відділу супермаркетів, а не де-небудь ще.
Логіка дуже проста: вегани й вегетаріанці складають лише 5% від населення США. Тому виробники рослинного м’яса вже перейняли досвід колег. Beyond Meat почала розміщувати свою продукцію у відділах здорового харчування супермаркетів з 2016-го року, у 2017 перемістила свій товар безпосередньо в м’ясні відділи. Impossible Foods планує відразу ж дебютувати також саме на прилавках м’ясних відділів продуктових магазинів в цьому році. Починається конкуренція не стільки за місце на полицях, скільки за статус виробника рослинного м’яса вже не для прихильників ЗСЖ як раніше, а для широких мас.
Коментарі
Дописати коментар