Проблема творців контенту та платформ.
З популярністю
соцмереж, росте і їх відповідальність. Також ростуть вимоги до вмісту на
них. Тому, соціальні мережі вимушені дотримуватися законів, щоб не бути
зачиненими та оштрафованими і мати привабливість для користувачів.
Платформи постійно отримують скарги на контент, який не порушує
політику щодо вмісту, але є шкідливим, або вводить в оману. Це такий контент,
як приманки для залучення; розіграші конкурсів і посилання на оманливі або
шкідливі сайти, вміст, яких відсилає на публікацію низької якості, на сторінки
з неоригінальним або перепрофільованим вмістом; новинами з незрозумілим
походженням або вмістом, що користується сплеском зацікавленості; «клікбейт»
або сенсаційність.
Тож платформи знайшли метод модерації контенту.
Він зручний, за своєю не явністю.
Цей метод називають
«тіньовим баном», «прикордонним вмістом» або
«скороченням», чи обмеженням показу, який зменшує видимість, або
охоплення для проблемного контенту. Метою цього методу є скорочення кількості
показу в рекомендаціях.
Рекомендації на платформі мають велику
силу в просуванні контенту.
Метою модерації ‒ є скорочення
кількості в рекомендаціях граничного вмісту, і такого який дезінформує, та
шкодить користувачу. Модерація відбувається на базі різних параметрів: якості
рекомендацій; «клікбейту»; повторюваності пропозиції; відео, що вводять в
оману, оманливими назвами та описами; занадто великої кількості схожих
рекомендацій, та т.ін.
З «тіньовим баном», «скороченням» або
обмеженням показу ‒ доступність до контенту залишається, але впливає на
рекомендованість контенту (рекомендації). Контент залишається доступним
підписникам, та в результатах пошуку. Що за словами одної соцмережі,
встановлюється баланс між підтриманням платформи для свободи слова та
відповідальністю перед користувачами.
Також читайте: КРИПТОВАЛЮТНЕ ШАХРАЙСТВО ПІД НАЗВОЮ "РІЗАННЯ СВИНЕЙ"
Але творцям контенту потрібен
клікабельний контент, тож вони створюють провокаційний та сенсаційний контент,
який розширює рамки дозволеного. Створюють контент, який важко
ідентифікується, але який не перетинає заборонені межі. Вони швидко
підлаштовуються під нові заборони. І щоб стримати творців такого контенту, до
них застосовують штрафи «прикордонного контенту». Завдяки цьому, такий контент
отримує менше поширення та залучення.
«Скорочення» є вигідним
рішенням, та менш ризикованим за видалення для соціальних мереж. Вони уникають
невдоволення ратників свободи слова та законодавців. Звинувачень у цензурі та
упередженості.
Але платформи не припиняють працювати з творцями
такого контенту та заробляти на користувачах.
Реклама. Збір даних:
залученість, кількістю часу, який користувачі проводять на платформі,
кількість та типи виконаних дій, збір сигналів про конкретного користувача, та
схожих на нього, та інші показники.
Для соцмереж перевагою є
привабливість. А це ‒ залученість, яка вимірюється кількістю проведеному на
платформі часу; кількістю та типами виконаних дій та іншими показниками
задоволення.
Основною технікою модерації є збір сигналів про
конкретного користувача; про користувачів, схожих на них; і про весь доступний
вміст в цілому, для створення персоналізованої стрічки вмісту, яка стане
максимально привабливою. До показників входить: новизна, рекомендації друзів
та його мережа, клікабельність. Коригування цих рекомендацій відбувається для
кожного користувача окремо в залежності від регіону, ситуації, жанру, часу та
т.ін.
Для контенту, який не регулюється законом, який не є
забороненим, та таким, який не порушує кордони дозволеного, та не є образливим
‒ немає конкретних правил. Кожна платформа, має команди, які займаються
модерацією вмісту. Які вибудовують правила модерації в швидко мінливому світі.
Команди розробників ‒ займаються створенням алгоритмів, а інші ‒ слідкують за
дотриманням законів та умов платформи.
Застосування «тіньового бану» до профілю, призведе до тимчасового обмеження
автора, яке не дозволяє йому опинитися в рекомендаціях, але не позбавить
можливості публікувати, завантажувати і транслювати.
Обмеження
призведе до падіння переглядів, втрату потенційних передплатників, а
початківці не зможуть просувати свій блог і напрацьовувати цільову
аудиторію.
Тож, якщо ви творець контенту і відчули відтік
переглядів, можливо ви потрапили під «тіньовий бан».
Параметрами, для класифікації є:
‒ Проблемний
контент.
‒ Вміст, з «контентом на межі» (в рекомендаціях опиниться не в
перших рядах, але конкретний запит, дозволить потрапити в рекомендований).
‒
Відповідність до регіону, віку, вподобаннями та відповідність часу.
«Прикордонний
вміст» залишається на сайті, та є доступним. Але доступ до нього обмежений
через пошук та рекомендації.
Весь контент платформ фільтрується.
Підпадає під видалення, зменшення показу, персоналізується, нагороджується та
підвищується. Тож, фільтрація, критерії, якої постійно змінюються, впливає на
відображення контенту на платформі.
Для управління фільтрацією,
використовують класифікатори машинного навчання, які ідентифікують вміст.
Вміст, що вважається достатньо оманливим, досить ризикованим або образливим, і
який не підлягає видаленню відповідно до правил сайту, до нього застосовують
пониження в алгоритмічних рейтингах і рекомендаціях. До уваги беруться: вікові
бар’єри; геоблокування; тимчасове утримання, через проблемний вміст;
демонетизація та ін.
Такий метод фільтрації на платформі не є
явними, та важко помітний, як видалення. Тому користувачам важко помітити це,
та ідентифікувати.
Через непрозорість, непідзвітність та можливу
упередженість, такі методи викликають занепокоєння. Вони приховані від публіки
та відповідають своїй особистій політиці (політиці платформи).
Користувачі
самі можуть впливати на видимість контенту. Позначати його, як небажаний,
вимикати видимість, відписуватися та т.ін. Такою можливістю можуть
скористатися недоброзичливі користувачі.
Скоординовані дії
користувачів, застосування ботів для багаторазової підписки, відписки від
конкретного профілю, вимкнення показу в стрічці, може відправити користувача в
«бан» без регресу.
До фільтрації підпадають і хештеги. Хештеги, які
потрапили до фільтрації - блокуються у результатах пошуку. А використання
таких хештегів, призведе користувача до «тіньового бану».
Якщо ви помітили скорочення відвідуваності вашого контенту, є вірогідність,
що ви потрапили під «тіньовий бан».
Існують сайти для перевірки профілів, які потрапили під
«тіньовий бан».
Перевірити на «тіньовий бан» в:
Twitter ‒
twitter Shadowban Test.;
Instagram ‒ LiveDune, Tribber, Shadowbantester.
Доповнення
браузера для ідентифікації в твітері ‒
Shadowban Scanner.
За матеріалами: journals.sagepub.com
Коментарі
Дописати коментар