Популярні додатки для iPhone таємно записували та робили скріншоти дій користувачів

Популярні додатки для iPhone таємно записували та робили скріншоти дій користувачів

7 лютого видання TechCrunch опублікувало результати власного розслідування, яке зазначає, що безліч популярних додатків для iPhone користуються послугами сторонньої аналітичної компанії для несанкціонованого збору особистих даних користувачів. Якійсь Glassbox, яка і розробила для клієнтів відповідний аналітичний інструмент. Справедливості заради, Apple з Glassbox не співпрацює, з нею працювали інші компанії, серед яких ритейлер Abercrombie & Fitch та Hollister, популярний сервіс бронювання готелів Hotels.com, авіакомпанії Air Canada та Singapore Airlines, а також Expedia, творці популярного додатка для подорожей.

Популярні додатки для iPhone таємно записували та робили скріншоти дій користувачів

Всі перераховані вище компанії та інші менш відомі впровадили у свої додатки розробку Glassbox, яка дозволяла відслідковувати кожну взаємодію користувача з сенсорним екраном смартфона (тобто, стежила за жестами), а також, увага, робити скріншоти з особистою інформацією, включаючи дані паспортів та номера банківських карт, в чому винні самі розробники. Стежити додатки при цьому могли лише самі за собою. Зрозуміло, політика конфіденційності цих додатків, скромно замовчує про цей аналітичний інструмент, а самі додатки не питають у користувачів дозвіл на збір цих відомостей навіть у завуальованій формі. Зрозуміло, що всі ці дані потрібні для реклами та поліпшення самих сервісів. Але насторожує саме те, що компанії приховували сам факт збору, а також те, що в деяких випадках (Air Canada, наприклад, не підтримує шифрування) зібрана інформація, в тому числі різні фінансові дані, зберігалася у відкритому вигляді, що створює очевидні ризики безпеки для користувачів, які самі навряд можуть запідозрити недобре.

На жаль, поки неясно, наскільки поширеною є ситуація та чи є інші компанії на зразок Glassbox. Не йдеться поки і про те, що ці дані кудись витекли та невідомо ні про один випадок зловживання особистими даними користувачів. Втім, як то кажуть, ще не вечір.

Що стосується реакції Apple, вона не змусила себе довго чекати. Офіційний коментар з'явився в день виходу статті на TechCrunch. В електронному листі джерелу представники Apple повідомили, що дали розробникам добу на виправлення ситуації. Вони повинні або прибрати код Glassbox зі своїх додатків, або збирати інформацію тільки з дозволу користувачів. В іншому випадку Apple погрожує видалити залучені в цю пікантну історію додатки з магазину App Store. В Apple також в черговий раз підкреслили, що захист конфіденційності користувачів є для компанії найбільш пріоритетним питанням.

Залишається згадати, Apple випустила оновлення FaceTime з усуненням помилки, що дозволяла поглядати та підслуховувати за співрозмовником до того, як він прийняв виклик. Також компанія пообіцяла винагороду 14-річному школяреві, який першим виявив цю помилку.

P.S. І як тут не згадати про оригінальний піар-хід Apple під час недавньої виставки CES 2019 - величезний рекламний плакат з гаслом «Що відбувається у вашому iPhone, залишається у вашому iPhone» на тему захищеності продуктів компанії, що є відсиланням до знаменитій фразі «Що відбувається у Вегасі, залишається у Вегасі» (перше фото).


Джерело: itc.ua


Схоже

Коментарі