Vodafone посилив захист SIM-карт абонентів від зазіхань шахраїв, а також нагадав основні правила захисту та найпопулярніші схеми обману

Vodafone посилив захист SIM-карт

Оператор мобільного зв'язку Vodafone Україна повідомив про посилення захисту своїх абонентів від зазіхань шахраїв за рахунок впровадження алгоритмів додаткової верифікації клієнта, що знижують шанси шахраїв отримати дублікат SIM-карти клієнта. Також компанія нагадала основні правила захисту, а також розповіла про три найпопулярніші шахрайські схеми у даному сегменті.


Vodafone посилив захист SIM-карт

За даними оператора заміна SIM-карти внаслідок її пошкодження, втрати телефону або необхідності заміни на карту з підтримкою 4G - одна з найбільш частих причин звернення клієнтів в підтримку оператора. Для того, щоб убезпечити своїх клієнтів від дій шахраїв, Vodafone постійно актуалізує власні алгоритми верифікації клієнтів при заміні SIM-карти. Оператор взаємодіє з банками для впровадження рішення, яке допоможе банківським клієнтам проходити верифікацію, що не грунтуюється виключно на номер телефону.

Важливою складовою захисту залишається поінформованість і пильність самих користувачів мобільного зв'язку. У зв'язку з цим Vodafone нагадав прості правила, які допоможуть уникнути неприємностей:

  • Не передавайте - нікому і ніколи - свої персональні дані: секретні коди, які ви отримуєте в SMS паролі, кодові слова та ін. Співробітник оператора ніколи не буде просити повідомити таку інформацію;

  • Якщо ви вказуєте свій номер телефону в оголошеннях в інтернеті, в коментарях в соціальних мережах тощо., Звертайте увагу на дзвінки з незнайомих номерів, від незнайомих людей, несподіваним, «помилковим» поповненням рахунку на невеликі суми і іншим нестандартним діям - це можуть бути шахраї;

  • Уникайте вказувати в оголошеннях і в відкритому доступі номери телефонів, прив'язаних до ваших банківських рахунків.

Дотримання цих простих правил допоможе не стати жертвою найбільш поширених сьогодні схем дій шахраїв, спрямованих на доступ до SIM-картки.

Топ-3 шахрайських схем в Україні виглядають сьогодні так:

  1. «Дзвінок від оператора». Шахрай телефонує абоненту, представляється «співробітником» оператора мобільного зв'язку і з'ясовує у абонента персональну інформацію про дзвінки та номера, з якими власник SIM-карти спілкується частіше, діях з рахунком і т.д.

  2. «Дзвінок через месенджер». Шахрай прив'язує один з інтернет-месенджерів на своєму смартфоні до номера телефону потенційної жертви. Для цього обманом дізнаються у абонента код підтвердження для реєстрації в месенджері - дзвонять абоненту, просять під різними приводами назвати отриманий в повідомленні код. Далі використовують месенджери для дзвінків в контактні центри від імені власника номера.
    Подібна схема використовується і коли шахрай намагається зареєструватися від імені власника SIM-карти в інтернет-помічника на сайті оператора. При цьому власникові SIM-карти приходить SMS-повідомлення з кодом для верифікації. Шахрай телефонує власнику SIM-карти і під різними приводами просить повідомити отриманий код. Далі використовують персональну інформацію, доступну абоненту в інтернет-помічника для ідентифікації при отриманні дубліката SIM-карти.
  3. Подібна схема використовується і коли шахрай намагається зареєструватися від імені власника SIM-карти в інтернет-помічника на сайті оператора. При цьому власникові SIM-карти приходить SMS-повідомлення з кодом для верифікації. Шахрай телефонує власнику SIM-карти і під різними приводами просить повідомити отриманий код. Далі використовують персональну інформацію, доступну абоненту в інтернет-помічника для ідентифікації при отриманні дубліката SIM-карти.

  4. «Повідомлення від банку / мобільного оператора про блокування картки». З приватного номера клієнту відправляють повідомлення від імені банку або мобільного оператора: «Ваша карта заблокована. Зверніться по телефону ... ». Під час дзвінка дізнаються персональну інформацію: секретні коди або кодові слова, історію дзвінків, і т.д.


Джерело:  itc.ua


Схоже