Vodafone посилив захист SIM-карт абонентів від зазіхань шахраїв, а також нагадав основні правила захисту та найпопулярніші схеми обману
Оператор мобільного зв'язку Vodafone Україна повідомив про посилення захисту своїх абонентів від зазіхань шахраїв за рахунок впровадження алгоритмів додаткової верифікації клієнта, що знижують шанси шахраїв отримати дублікат SIM-карти клієнта. Також компанія нагадала основні правила захисту, а також розповіла про три найпопулярніші шахрайські схеми у даному сегменті.
За даними оператора заміна SIM-карти внаслідок її пошкодження, втрати телефону або необхідності заміни на карту з підтримкою 4G - одна з найбільш частих причин звернення клієнтів в підтримку оператора. Для того, щоб убезпечити своїх клієнтів від дій шахраїв, Vodafone постійно актуалізує власні алгоритми верифікації клієнтів при заміні SIM-карти. Оператор взаємодіє з банками для впровадження рішення, яке допоможе банківським клієнтам проходити верифікацію, що не грунтуюється виключно на номер телефону.
- Не передавайте - нікому і ніколи - свої персональні дані: секретні коди, які ви отримуєте в SMS паролі, кодові слова та ін. Співробітник оператора ніколи не буде просити повідомити таку інформацію;
- Якщо ви вказуєте свій номер телефону в оголошеннях в інтернеті, в коментарях в соціальних мережах тощо., Звертайте увагу на дзвінки з незнайомих номерів, від незнайомих людей, несподіваним, «помилковим» поповненням рахунку на невеликі суми і іншим нестандартним діям - це можуть бути шахраї;
- Уникайте вказувати в оголошеннях і в відкритому доступі номери телефонів, прив'язаних до ваших банківських рахунків.
Дотримання цих простих правил допоможе не стати жертвою найбільш поширених сьогодні схем дій шахраїв, спрямованих на доступ до SIM-картки.
Топ-3 шахрайських схем в Україні виглядають сьогодні так:
- «Дзвінок від оператора». Шахрай телефонує абоненту, представляється «співробітником» оператора мобільного зв'язку і з'ясовує у абонента персональну інформацію про дзвінки та номера, з якими власник SIM-карти спілкується частіше, діях з рахунком і т.д.
- «Дзвінок через месенджер». Шахрай прив'язує один з інтернет-месенджерів на своєму смартфоні до номера телефону потенційної жертви. Для цього обманом дізнаються у абонента код підтвердження для реєстрації в месенджері - дзвонять абоненту, просять під різними приводами назвати отриманий в повідомленні код. Далі використовують месенджери для дзвінків в контактні центри від імені власника номера.
Подібна схема використовується і коли шахрай намагається зареєструватися від імені власника SIM-карти в інтернет-помічника на сайті оператора. При цьому власникові SIM-карти приходить SMS-повідомлення з кодом для верифікації. Шахрай телефонує власнику SIM-карти і під різними приводами просить повідомити отриманий код. Далі використовують персональну інформацію, доступну абоненту в інтернет-помічника для ідентифікації при отриманні дубліката SIM-карти.
Подібна схема використовується і коли шахрай намагається зареєструватися від імені власника SIM-карти в інтернет-помічника на сайті оператора. При цьому власникові SIM-карти приходить SMS-повідомлення з кодом для верифікації. Шахрай телефонує власнику SIM-карти і під різними приводами просить повідомити отриманий код. Далі використовують персональну інформацію, доступну абоненту в інтернет-помічника для ідентифікації при отриманні дубліката SIM-карти. - «Повідомлення від банку / мобільного оператора про блокування картки». З приватного номера клієнту відправляють повідомлення від імені банку або мобільного оператора: «Ваша карта заблокована. Зверніться по телефону ... ». Під час дзвінка дізнаються персональну інформацію: секретні коди або кодові слова, історію дзвінків, і т.д.
Джерело: itc.ua